Opis
Ludzie przed dokonaniem zakupu danego produktu bardziej sugerują się opiniami niż reklamą. Ogromna przestrzeń Internetu sprawia, że miejsc gdzie można przeczytać opinie i dyskusje konsumenckie jest wiele. Jeśli dodać do tego content marketing, który zajmuje się treściami promocyjnymi, mamy przed sobą paletę możliwości, gdzie pisać o marce.
Social media
Media społecznościowe to w tej chwili jedno z najważniejszych miejsc wymieniania opinii. Jest to też doskonała baza do zamieszczania linków do interesujących tekstów czy wideo. Wykorzystaniem potencjału portali społecznościowych zajmuje się social media marketing. Działania w tym obszarze koncentrują się na wykorzystaniu konkretnego panpage’a, który zajmuje się daną marką. Jeśli fanpage prowadzony jest prawidłowo, nowe treści pojawiają się na nim systematycznie. Ważne jest też, aby content był ciekawy dla odbiorców, co pozwoli przywiązać ich do marki i zmotywować do pisania komentarzy.
Fora internetowe
Fora internetowe to kolejny przyczółek, gdzie można pisać o marce. Najważniejsza jest tu ich duża różnorodność. Sprawia ona, że bez problemu można znaleźć dyskusje, które będą nadawać się do promocji określonej marki. Wykorzystaniem potencjału forów (zresztą social mediów także) zajmuje się marketing szeptany. Najważniejsze jest umiejętne tworzenie wpisów, tak aby rozkręciły one dyskusję na temat produktu czy usługi. Jeśli tak się stanie, sami użytkownicy danego forum będą bezwiednie promować daną markę.
Strony www
Podstawową bazą na umieszczanie treści o swojej marce jest firmowa witryna internetowa. Bardzo ważne, aby jej budowa i nawigacja były proste i przejrzyste. Informacje na temat produktów marki powinny być podane w sposób interesujący dla odbiorcy. Oczywiście najważniejszą rolę spełniać tu będą teksty, ale najlepiej, jeśli uzupełnione one będą ciekawymi zdjęciami, infografikami, czy filmami. Wszystkie te działania są w orbicie zainteresowań tzw. content marketingu, czyli właśnie wykorzystaniu odpowiednich treści do promocji danej marki.
Blogi
Bardzo dobrym uzupełnieniem skutecznego contentu może być wykorzystanie bloga firmowego. Można na nim zamieszczać treści niezwiązane bezpośrednio z marką, ale do niej nawiązujące. Mogą to być różnego rodzaju porady czy odpowiedzi na często zadawane przez konsumentów pytania. Dobrze w takim wypadku podjąć współpracę z osobą, zajmującą się na co dzień pisaniem tekstów na strony internetowe.
Inne miejsca
Innym uzupełnieniem content marketingu może być zamieszczanie interesujących treści na portalach branżowych, trzeba wziąć pod uwagę, że nie będzie to najtańsze rozwiązanie. Portale pobierają opłaty za umieszczanie na swoich stronach takich tekstów. Trzeba jednak pamiętać, że dobry content wpływa nie tylko na promocję marki , ale także na wysokie pozycjonowanie jej strony internetowej.